Paşaportul simplu electronic

Paşaportul simplu electronic pentru cetăţenii români minori cu domiciliul în străinătate

 

Folosim această ocazie pentru a vă recomanda accesarea, mult mai facilă, a serviciilor consulare prin intermediul Ghișeului consular virtual www.econsulat.ro pentru diminuarea considerabilă a timpilor de așteptare și eliminarii riscului de a vă prezenta la sediul Secției Consulare fără documentele necesare.

Telefon Call Center (informatii consulare pentru cetatenii romani): +62 21 3106240

Email Call Center (informatii consulare pentru cetatenii romani): contact@informatiiconsulare.ro 

Documente necesare pentru obţinerea unui paşaport de cetăţean român cu domiciliul în străinătate - pentru minor:

a) cererea de obţinere a paşaportului;

b) dovada achitării taxelor şi tarifelor de emitere a paşaportului;

c) permisul de şedere original al părinţilor/părintelui în care să fie inclus minorul ori permis de şedere emis de autorităţile statului de reşedinţă având ca titular minorul sau atestatul de înscriere în registrul de populaţie rezidentă de la autoritatea ţării de domiciliu sau orice alt document care atestă dreptul de şedere legală (ex: certificat de rezidenţă pe numele minorului eliberat de primăria locală, paşaportul emis de autorităţile statului de reşedinţă dacă misnorul are cetăţenia acestuia, etc.) în original.

d) cartea de identitate emisă de autorităţile statului de reşedinţă în original – dacă este cazul în funcţie de vârstă sau certificat de rezidenţă emis de primăria locală;

e) certificatul de naştere românesc în original;

f) certificatul de căsătorie românesc în original al părinţilor;

g) sentinţa de divorţ rămasă definitiva in original (in cazul părinţilor divorţaţi), din care sa rezulte cărui părinte i-a fost încredinţat minorul;

h) Hotărârea judecătorească rămasă definitivă prin care se încredinţează minorul reprezentantului său legal care face cererea de eliberarea a paşaportului (pentru minorii sub 14 ani) sau care îşi exprimă acordul sub forma declaraţiei legalizate;

i) certificatul de deces românesc al părintelui, în original ( în cazul în care un părinte este decedat);

j) paşapoartele părinţilor in original / pentru spaţiul UE cărţile de identitate în original;

k) declaraţia de acord a părinţilor / părintelui / tutore lui / reprezentantului legal, după caz.

Ambasadele şi consulatele României sunt în măsură să ofere informaţii suplimentare, în funcţie de practica locală. De asemenea, informaţii generale despre procedura de obţinere a paşapoartelor pot fi accesate pe site-ul http://www.pasapoarte.mai.gov.ro/ al Direcţiei Generale de Paşapoarte.

ATENŢIE! Paşaportul CRDS poate fi electronic sau temporar. Paşaportul temporar are perioada de valabilitate de 1 an iar paşaportul electronic este valabil 3 ani pentru minorii cu vârste sub 6 ani şi 5 ani pentru cetăţenii români cu vârste peste 6 ani.

Priorităţile Preşedinţiei României la Consiliul Uniunii Europene

16.01.2019

Doamna Valerica Epure, ambasadorul României in Republica Indonezia a prezentat prioritatile presedintiei rotative a Romaniei la Consiliul Uniunii Europene, in cadrul reuniunii HoMs din luna ianuarie a.c. Programul Preşedinţiei rotative a…

Întâlnirea anuală cu corpul diplomatic şi cu presa a ministrului indonezian de externe

10.01.2019

Cu ocazia Intalnirii anuale a ministrului indonezian de externe cu corpul diplomatic si reprezentantii media, Ambasada Romaniei la Jakarta a participat cu un stand cu informatii despre Romania si obiecte de artizanat la expozitia organizata cu acest …

Actualizarea atenţionării de călătorie în Selat Sunda şi Lampung, Republica Indonezia

27.12.2018

Valul tsunami care a lovit regiunea Sunda Strait (Selat Sunda) a produs numeroase victime, precum şi pagube materiale uriaşe. Cele mai afectate regiuni sunt Serang şi Pandeglang din Banten, precum şi sudul regiunii Lampung. Lucrările de…