Eliberare documente de identitate şi călătorie

Paşaportul simplu temporar

 

Folosim această ocazie pentru a vă recomanda accesarea, mult mai facilă, a serviciilor consulare prin intermediul Ghișeului consular virtual www.econsulat.ro pentru diminuarea considerabilă a timpilor de așteptare și eliminarii riscului de a vă prezenta la sediul Secției Consulare fără documentele necesare.

Telefon Call Center (informatii consulare pentru cetatenii romani): +62 21 3106240

Email Call Center (informatii consulare pentru cetatenii romani): contact@informatiiconsulare.ro 

Condiţiile eliberării paşaportului simplu temporar:

Acest document este eliberat atât de autorităţile competente din ţară, cât şi de către ambasadele şi consulatele României cetăţenilor români cărora nu le-a fost suspendat dreptul de a călători în străinătate. Cetăţenii români care solicită eliberarea unui paşaport temporar trebuie să aibă atribuit un Cod Numeric Personal.

Valabilitatea paşapoartelor simple temporare este de 1 an. În această perioadă este posibilă eliberarea unui singur paşaport temporar.

Când puteţi beneficia de paşaportul simplu temporar:

    • Atunci când nu dispuneţi de timpul necesar pentru eliberarea unui paşaport simplu/ paşaport simplu electronic;
    • Când declaraţi în scris că urmează să călătoriţi în state între care există stare de beligeranţă ori conflict diplomatic şi aveţi în paşaportul simplu o viză eliberată de statul care este în conflict cu ţara în care urmează să călătoriţi;
    • Când deţineţi un paşaport simplu/paşaport simplu electronic care conţine vize valabile, dar s-au terminat filele destinate aplicării ştampilelor de frontieră , iar călătoria nu mai este posibilă în ţările care au emis deja vizele;
    • Dacă aţi depus paşaportul simplu/ paşaportul simplu electronic pentru obţinerea unor vize şi trebuie să călătoriţi de urgenţă în străinătate;
    • Dacă nu mai posedaţi documente de călătorie valabile şi declaraţi că este necesar să vă continuaţi călătoria sau să vă reglementaţi şederea pe teritoriul unui stat;
    • Pentru minorul care urmează să se deplaseze în străinătate pentru studii ori pentru a participa la concursuri oficiale sau pentru a urma un tratament medical fără de care viaţa ori sănătatea îi este pusă în pericol.
    • Astfel de situaţii trebuie dovedite cu documente emise de instituţia care organizează studiile sau concursul, instituţia medicală sau altă autoritate administrativă.

      ATENŢIE!  Paşaportul simplu temporar nu conţine amprentele digitale ale titularului. În situaţii excepţionale fotografia titularului se poate preleva şi prin scanarea unei fotografii pe hârtie pusă la dispoziţia ambasadei sau consulatului, după identificarea realizată de către consul.

      Fotografie pe hârtie trebuie să fie tip paşaport care să conţină imaginea facială a copilului şi să repecte caracteristicile prevăzute de Legea nr. 248/2005 privind regimul liberei circulaţii a cetăţenilor români în străinătate, cu modificările şi completările ulteriore şi de HG nr. 94/2006 cu modificările şi completările ulteriore (fără ochelari, cu o expresie a feţei firească, ochii deschişi, privirea spre cameră, imaginea facială să ocupe 70-80% din suprafaţa fotografiei, capul şi faţa descoperite – capul poate fi acoperit din motive religiose cu condiţia ca toate detaliile feţei să fie expuse şi vizibile cu uşurinţă.

      Pentru eliberarea unui paşaport temporar pentru cetăţenii români cu domiciliul în străinătate sunt necesare documentale enumerate la rubirca Paşaportul electronic simplu cu domiciliul în străinătate.

      În cazul în care nu mai posedaţi nici un alt document de identitate românesc în momentul în care solicitaţi ambasadelor sau consulatelor eliberarea unui paşaport temporar pentru continuarea călătorie sau pentru reglementarea şederii este foarte important pentru rapiditate să puteţi furniza funcţionarului consular Codul Numeric Personal (C.N.P.) atribuit dumneavoastră de către autorităţile române de evidenţă a populaţiei. Acest cod este înscris în mod normal pe certificatele de naştere / căsătorie , buletinele / cărţile de identitate, permisele de conducere şi paşapoartele emise de autorităţile române.

Ghidul alegătorului român în străinătate

22.04.2019

Ghidul alegătorului român în străinătate poate fi consultat pe pagina de internet a Ministerului Afacerilor Externe, la secțiunea dedicată alegerilor…

Informații privind organizarea și desfășurarea alegerilor pentru reprezentanții României în Parlamentul European

19.04.2019

Ambasada menționează că informațiile relevante cu privire la organizarea și desfășurarea alegerilor pentru reprezentanții României în Parlamentul European sunt diseminate pe pagina de internet a Ministerului Afacerilor Externe -…

Programul Ambasadei României în Republica Indonezia în perioada 26.04-01.05.2019

18.04.2019

Vă informăm că ambasada României în Republica Indonezia va fi închisă în zilele de 26 aprilie, 29 aprilie şi 30 aprilie 2019 pentru sărbătorirea Paştelui şi în ziua de 1 mai 2019, Ziua Internaţională a Muncii, sărbătoare publică…